لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
پیش بازی یوونتوس و رئال مادرید / آمار و ارقام

پیش بازی یوونتوس و رئال مادرید / آمار و ارقام

یوونتوس پس از 12 سال بار دیگر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید بازی خواهد کرد و مطمئنا این بازی می تواند یکی از مهم ترین بازی های یووه در چند سال اخیر باشد .


- یوونتوس و رئال مادرید در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تاکنون (از سال 1992) 6 مرتبه مقابل هم بازی کردند که بانوی پیر در مرحله نیمه نهایی، تنها در سال 2003 موفق به شکست رئال شده است و توانسته به فینال برود .

- بطور کلی یووه و رئال در تمامی رقابت های اروپایی مجموعاً 16 بار با هم روبرو شده اند که یوونتوس 7 بار پیروز شده و رئال 8 بازی و یک دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است .

- تنها تساوی بین یووه و رئال به نوامبر 2013 باز می گردد که بازی با نتیجه 2-2 در تورین مساوی شد .

- یوونتوس تاکنون 11 مرتبه به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی رسیده است که آخرین بار آن به فصل 2002/03 باز می گردد .

- یوونتوس در 10 بار آخری که در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا/یوفا حضور داشته 7 مرتبه موفق شده است که به فینال برسد .

- یوونتوس تنها 1 بازی از 54 دیدار گذشته خود را در خانه شکست خورده، 45 برد و 8 تساوی !

- رئال نیز 26 بار به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی راه پیدا کرده که در 25 بار آخر 13 بار فینالیست شده است .

- رئال در هر سه نیمه نهایی که مقابل تیم های ایتالیایی برگزار کرده (میلان 1989 ، تورینو 1992 ، یوونتوس 2003) حذف شده و از رسیدن به فینال باز مانده .

- از سوی دیگر یووه نیز در 3 نیمه نهایی که مقابل حریفان اسپانیایی بازی کرده ، 2 بار موفق شده است که به فینال برسد .

- رئال مادرید در فصل جاری لیگ قهرمانان بیشتر از هر تیم دیگری شوت به دروازه داشته است (78) ، و این در حالی است که بازیکنان یووه 49 شوت به دروازه زده اند .

- جورجو کیلینی مدافع یووه بیشترین پاس را در فصل جاری لیگ قهرمانان داده است (755) ، و این در شرایطی است که تونی کروس از رئال با 683 پاس موفق از این جهت رکورد دار است .

- کریستیانو رونالدو بیشترین شوت به دروازه را در فصل جاری زده است (28 شوت) ، و تیم یوونتوس بطور کلی 49 شوت به دروازه داشته .

- ایکر کاسیاس در فصل جاری تنها 6 گل خورده است که این آمار نسبت به تمام فصل های حضور او در لیگ قهرمانان ، بهتر است . ضمناً تنها یکی از این 6 گل خارج از خانه بوده است .

- بوفون و کاسیاس تنها بازیکنانی هستند که در بازی معروف 12 سال پیش بین یووه و رئال در نیمه نهایی حضور داشته اند و هنوز هم در تیم های خود بازی می کنند .

- کارلو آنچلوتی تنها 5 بازی از 23 بازی آخر خود را که به عنوان مربی مقابل یووه قرار گرفته پیروز شده است ; 12 تساوی و 6 شکست .

- کارلوس توز مهاجم آرژانتینی یووه در 5 بازی آخر خود در لیگ قهرمانان توانسته 6 گل برای بیانکونری بثمر برساند .


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: